До кінця 2017 планується завершити перехід на біометричні паспорти

До кінця 2017 планується завершити перехід на біометричні паспорти

До кінця 2017 планується завершити перехід на біометричні паспорти

Створення національної системи ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства передбачається в два етапи, які триватимуть до грудня 2017 року. Тобто заміна паперових паспортів громадян України на пластикові картки триватиме ще близько 2-х років.

Це передбачено розпорядження КМУ від 23 грудня 2015 р. № 1428-р ”Про схвалення Концепції створення національної  системи ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства”.

Так, згідно документу основними напрямками реформи системи ідентифікації громадян України  є:

– запровадження системи достовірної ідентифікації особи і встановлення її законних даних: створення електронних баз даних, в яких будуть зібрані дані

про громадян України, іноземців та осіб без громадянства; впровадження сучасних технічних засобів, таких як фотопошукова система, засоби для автоматичної перевірки якості фотографій, електронні програми діловодства та інші інструменти;

– запровадження сучасних та захищених ідентифікаційних документів;

– надання високоякісних, прозорих, безпечних та швидких послуг суб’єктам звернення.

Національна система ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства передбачає запровадження таких нововведень:

– основний документ, що посвідчує особу, — паспорт громадянина України — видаватиметься у формі картки, захисні знаки та функціональні характеристики якої зменшують ризик фальсифікації бланка до мінімуму;

– діти з народження будуть ідентифікуватися через ідентифікаційні документи батьків;

– буде вироблено надійний механізм верифікації персональних даних, які вносяться до посвідчення особи, що до мінімуму скорочує ризик видачі паспорта громадянина України у формі картки з фальсифікованими/невірними даними;

– верифікувати дані, внесені до ідентифікаційного документа, стане можливим дистанційно за допомогою відповідного електронного сервісу;

– будь-яка дія, пов’язана з національною системою ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства, що призводить до зміни ідентифікаційних даних та/або статусу виданих документів, відображається у відповідних інформаційних системах, інформація про неї буде доступною для уповноважених органів.

Встановлення дійсних даних про особу в Україні у процесі видачі паспорта громадянина України у формі картки передбачатиме дворівневу перевірку:

1) встановлення даних з використанням інформаційних ресурсів усередині ідентифікаційної

системи: електронна база даних закордонних паспортів ДМС, архів ДМС, електронна база даних реєстрації актів цивільного стану і матеріальний архів;

2) використання зовнішніх ресурсів для встановлення даних. У цьому разі йдеться про відомчі бази даних інших державних органів, насамперед Мін’юсту, що містять основні ідентифікаційні дані, деякі з них — також і фотографії. Всі необхідні перевірки та запити здійснюватиме ДМС.

Перший з представлених двох варіантів встановлення даних є стандартним, який застосовується під час видачі всіх документів, другий метод розширеної перевірки застосовуватиметься в окремих випадках щодо проблемної категорії справ. У другому випадку строк оформлення паспорта громадянина України у формі картки може бути продовжений до моменту встановлення дійсних даних про особу.

Після успішного проходження процедури

ідентифікації та внесення даних про особу до Єдиного державного демографічного реєстру подальше оформлення ідентифікаційних документів буде максимально спрощеним та здійснюватиметься по всій Україні незалежно від місця реєстрації особи.

Процес реалізації концепції передбачено на період до 2017 року та складається з двох основних етапів.

Перший етап (січень — квітень 2016 р.)передбачає: проведення аналізу і оптимізацію існуючих процедур ідентифікації особи; розроблення нової моделі ідентифікації особи і перевірки даних; забезпечення ДМС оперативного доступу до наявних державних та єдиних реєстрів, реалізація пілотних проектів із запровадження практики використання ДМС нових електронних інструментів; розроблення програми навчання і проходження тренінгів для працівників ДМС, задіяних у роботі з новою системою ідентифікації;  запровадження паспорта громадянина України у формі картки; придбання та встановлення обладнання, необхідного для приймання заяв про виготовлення паспорта громадянина України у формі картки; надання

державним органам доступу до електронного ідентифікаційного сервісу; виявлення корупційних ризиків, які виникають у зв’язку з впровадженням системи ідентифікації.

Другий етап (червень 2016 р. — грудень 2017 р.) передбачає: скорочення обігу старих паспортів громадянина України шляхом поетапного впровадження спеціальних програм обміну паспортів громадян України у паперовому вигляді на паспорт громадянина України у формі картки; розвиток каналів доступу до нових послуг та способів електронної ідентифікації; розроблення довгострокового плану організаційного розвитку, перегляд функціонального навантаження на підрозділи ДМС та проведення другого етапу реорганізації ДМС.

Також документом поручається Державній міграційній службі розробити та подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України план заходів щодо реалізації  цієї концепції.

Джерело:  Закон і Бізнес